martes, 18 de enero de 2011

GÜEYO / S

Güeyo (nombre)

Significado., Ojo.


"Güeyos verdes, verdes como la albahaca...." que diría Concha Piquer si hubiera nacido en San Tirso de Candamo ó "Abre los Güeyos" que podría ser el título de una afamada película si Aménabar hubiera estudiado cine en La Laboral de Gijón.


Los güeyos o güeyinos es el término que utilizan mis abuelos y muchos otros asturianos para referirse a los ojos. "Duélenme los güeyos del frío que fae" es una frase que utiliza mucho mi abuelo cuando regresa a casa tras una de sus habituales caminatas.


En la R.A.E. no existe nada parecido, por lo que esta palabra es absolutamente asturiana (bable).





7 comentarios:

  1. Nun quiero ser fadiu, pero me paez que tas adaptando les palabres de una manera mui rara. Güeyo nun ye palabra asturiana, en asturianu ye "güeyu", y si alguna vez topes alguna palabra tipu "llar" nel diccionariu de la RAE solo saldrá por la moda que había antes de dialectalizar l'asturianu. Repito nun quiero ofender, repunar, fadiar nin nada que se paezca, pero esa especie de adaptación o dialectalización nun nos gusta nada a munchos asturianos. Seguro que si tuvieres güelos catalanes nun diríes que dicíen "castelletes" nin ninguna babayada similar... Un saludu, un blog mui interesante.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. eso ye, güeyu, ye ojo n'asturian, nun ye una palabra rara,

      Eliminar
  2. es una especie de alga.

    ResponderEliminar
  3. El Güeyu...
    Los Güeyos...
    :D

    ResponderEliminar
  4. güeyu lo he oido de algunas fuentes o manantiales.
    Hay un lugar de nombre muy curioso que le llaman fiserguey, ahora entiendo su origen un poco mas.
    Saludos

    ResponderEliminar
  5. Y daaaaleeee.... Aquí la que escribe, que esto NO ES UN DICCIONARIO DE BABLE, son las palabras de mis abuelos tal y como ellos las dicen, y mira fio, en mi casa decimos GÜEYOS y ni GÜEYUS, es nuestra forma de hablar en casa...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Y me parece muy bien. Es tan correcto en asturiano decir "güeyo" como "güeyu". Según las zonas, unos cierran la vocal final y otros no. Y mi abuela también decía "güeyo". Y "güeyinos", si eran dos.

      Eliminar